Pages

Wednesday 15 June 2011

Permulaan Bicara

Salam kepada sahabat handai semua..

Pernah tak korang terfikir ape yang di lakukan oleh seorang Juruteknik Komputer di hari-harinya.. hurm..? dah nama juruteknik komputer.. mestilah baiki komputer yer tak? erm.. boleh di terima.. tapi ada lagi selain itu yang perlu dilakukan.. seperti jadi pemerhati..jadi kakak or abg yang baik hati.. dan juga jadi pegawai khidmat pelanggan kerana perlu menjawab segala persoalan pelajar dan orang-orang perseorangan.. Hurm.. susah ker senang agak2nya..

Dalam hidup nih.. macam2 yang perlu kita tempuh, tak kira la aper jua jawatan yang di sandang.. boleh di katakan semua kerja kena buat.. ini lah di namakan kehidupan.. tengah2 aku duk menaip nih.. ada lak student datang kat aku.. Kenapa pc no 6 tu tak menyala, sy dah tekan butang on dah..? erk!!! Toink! toink! rasa terpacak rambut aku nih.. dah tentu2 Pc tu dalam keadaan "ON" yang p tekan butang tu lagi buat pa.. adui la.. masalah betui... dengan tahap kesabaran yang ada.. tarik nafas... adik... PC tu dah tersedia ON. Tak perlu tekan Punat ON lagi... denagn selamba dia berkata..."Ooooooooo... baru tau.. maaf yer kak..." Hadoh....

Kalau hari2 macam nih.. mau lingkup PC tu sebelum masanya.. kadang2 terfikir gak.. diaorang nih tak tau nak pakai komputer ker? semua anak2 org berada.. tambah2 skang nih ngan laman web sosial nya.. ngan game on9 nya.. takkan diaorg tak mengikuti semua tuh.. lain la zaman aku dulu.. hurm.. takkan ada lagi yang buta IT  lagi zaman skang nih. adik aku kat umah tu lagi teror dari aku pasal IT nih.. dunia..dunia...

No comments:

Post a Comment