Pages

Thursday 23 June 2011

Printer Rosak!!

Ape la nasib aku.. huhuhhu.. Printer nih nak kata rosak tu tak lah.. tapi bila prin dia ada kotoran dekat kertas tuh... Sure la kalau bg student pakai dia tak nak bayar sebab koto kot! Gler kotor la.. kalau tgk pun rasa macam .. he rugi jerk bayar.. baik g cari printer lain. 

Aku ngah tension nih.. aku dah bersihkan aper yang patut. pada roller dia.. toner pun aku tukar.. kot-kot la toner yang problem.. tapi bila dah buat tetap jugak kotor.. Smalam bila student print ada kuar satu benda.. aku rasa macam ada yang pecah dalam tuh. dia macam terkopek.. hurm...

Aper bendanya ni erk? aku pun tak sure..

Kalau di lihat kan pada kertas.. aku mula la nak kuarkan teori aku nih..toner ok.. sebab berdasarkan pemerhatian aku.. dia print dah cantik.. cuma bila lepas toner mengeluarkan ink, roller yang pusing untuk mengeringkan ink tu yang problem, dia stuk tak boleh pusing, so yang mampu dia lakukan hanya menyeret atau menyapu jerk .. tu yang jadi comot sepanjang-panjang nya.. logik tak agak2? 

pakej printer nih bagi.. dah la comotkan kertas, siap renyukkan kertas tuh...

ini lagi..

Kotor lagi...


Kepada rakan-rakan ku yang tau nak baiki printer atau boleh tolong carikan manual baiki printer .. tolong la bg tau..
ini lah printernya.. HP LaserJet P 3005.

Bila dah jadi macam tuh.. aku terpaksalah letak......



Technician kata: Kalau aku apply g kursus baiki printer boleh tak?

No comments:

Post a Comment